Saturday, April 23, 2011

Selepas Dari Kejadian Itu

*First Insident**
One day, time aku tgh2 siap nak g makan tghari dgn housemate ku, telah berlaku satu insiden. Hari tu jugak aku nak g main bowling. so aku ingat lagi tarikhnye, 22/01/2011.. Housemate aku ajak makan nasi ayam.. Aku ni on jek lau bab makan2..hehe.. Then aku cakap. leh tak nak ajak BF aku sekali sbb die pon dah on da way.. sbb kami pon nak g maen  bowling pasni. so suma cakap ok, tak kisah asal leh makan.. tgh2 bersiap, aku tnya dgn housemate aku tuh, x nak ajak "D" same ke? "D" tuh kire mcm besfren housemate aku kat opis..lelaki.. so lau kami nak g mane2, if malas nak drive, die la yg kami panggil utk jd driver kami..hehe.. kitaorng dah byk kali hang out same n yg penting die la driver kami, terutama lau nak g makan2. tapi aku leh tau n nampak "D" tu suka kat housemate aku. die tau housemate aku dah ade BF pon..

so berbalik pada cite aku, housemate aku jwab die dah ajak "D", tp D cakap tgk la dulu sbb die nak g service kete. sebenarnye pd waktu tuh, my housemate tuh tgh mcm ade krisis dgn BF die. time tuh bF die kat penang, ade projek kat sana. So si D ni la yg jadi peneman housemate aku.
Tgh2 aku siap tiba2, aku nmpak kete si D kat depan bilik aku. Haish, td ckap nak service kete, ni dah ade kat umah. Aku still duk tggu my Bf yg tgh duk sangkut dlm jem. damn!Dah lapar gile neh..huhu. Tiba housemate aku cakap die nye BF tba2 sms tnya kat mane, buat ape, x g kuar ke? die dah cuak.. sbb die tau BF die tuh mmg xleh n anti sgt dgn D. ni tiba2 D dah ade depan umah lak. aku g bukak pintu umah, terkezut aku tba2 BF housemate aku dah ade depan pintu dgn D sekali. die tarik D masuk umah then kunci pintu. aku lak yg  cuak dgn keadaan tuh. sbb muka Bf housemate aku tgh bengang gile. Dari penang tuh die tba2 dtg KL sbb x sedap hati.. then berlaku la sedikit drama kat depan tuh.. aku masuk bilik.. dah takut. aku tak tau ape yg berlaku, tp xde la kes tumbuk menumbuk ke.. aku terus kuar umah tggu my bf kat depan playground datang amek aku g makan..

Ape yg aku nak cakap kat sini, SELEPAS DARI KEJADIAN ITU,aku dah mcm hilang kawan. Actually my housemate tuh mmg close dgn aku. Kami dah berkawan sejak aku diploma dulu. Satu bilik lagi.. Selepas dari kejadian itu, kami dah x kuar hangout same2, makan2, jalan2, tgk wyg n die dah tak bercakap, bersembang dgn aku... huhu.. Die close dgn aku, so aku mmg terasa "kehilangan" die.. D pon dah xde datang umah lepak2, makan2.. huhu. Bnda nih dah berlarutan smpai sekarang, dah nak masuk 3bulan kes nih.. ADES..ape salah aku..huhu..


##########################
**Second Insident**
Time nih pon masa maen bowling. Actuall all my BFF plan nak maen bowling. All my BFF tuh termasuk la sorang my bff yg lelaki. Sumanye kawan2 aku time belajar kat melaka dulu. Aku tau suma kawan2 lelaki aku tak tau aku dah ade bf, so aku mmg plan nak kenalkan my bf dgn kwan2 lelaki aku. Sbb aku dgn bf aku dah lame kawan, dah masuk 2tahun. So aku tak nak diorg cakap aku rahsiakan status lak. So dgn beraninye aku ajak bf aku join (padahal time tuh bf aku tgh xde mood dgn akun aku pon tgh xde mood dgn die) g main bowling hari tuh kat midvalley. Then die cakap ok, die join.. So aku tggu die amek aku kat lrt kelana jaya sbb time tuh aku br pas g pwtc tgk2 job fair career. kami g makan dulu kat area kerinchi, pas makan br g midvalley. Cari parking jek pon dah nak 45minit.. damn!

Kawan2 aku yg lelaki suma dah smpai, tp yg prmpuan tak smpai2 lagi..so 1st time jmpa dgn bf aku, diorang terus tnya aku senyap2 "Ni bf ko ke?" then bile aku jawab "YE", diorang terus marah2 aku. cakap nape aku x gtau. Bukan nak jaga saham la.. abes tuh, korang yg x penah tnya.. hahha.
Ape yg aku nak cakap kat sini SELEPAS DARI KEJADIAN ITU, aku pon dah macam hilang sorang lagi kawan baik.. huhu. Kawan baik lelaki aku sejak zaman belajar kat melaka. Seblom ni die leh comment2 my fb, ajak hangout sesame, tgk wyg, makan2 (tapi bukan berdua la.. kami x penah kuar berdua), tapi suma tuh dah xde sejak dari kes perkenalan dgn bf aku. huhuhu.. aku sms pon dah tak reply, ape lagi nak ajak hangout.. huhu....
Ape salah aku.........

No comments:

Post a Comment