Monday, August 13, 2012

SELFISH

Penting diri  (bahasa inggeris: selfish), pada dasarnya, ialah konsep dan/atau amalan yang berkaitan dengan keutamaan kepentingan2 diri, berbanding kepentingan-kepentingan orang lain; istilah ini sering digunakan untuk merujuk kepada kepentingan diri yang datang dalam sesuatu bentuk yang khusus, atau melebihi sesuatu tahap yang tertentu.

Ni apesal lak tiba2 duk cite pasal SELFISH ni.. dulu time aku kecik2, bile aku dgr org ckp sal selfish, aku salu ingt ia nye berkaitan dgn jual ikan kat pasar.. Aku salu ingt selfish tu adalah busuk.. ye la, org jual ikan kat pasar kan mmg bau ikan.. dulu la aku pkuir cmtu.. time kecik2..huhuh..

Aku ade beberapa kisah pasal selfish..yg kadang2 menyakit kan hati.. tpi rasa nya kalau dah selfish tu, opkos la suma nya menyakitkan hati.. mane ade yg x sakit hati.. huhu...

Kisah 1:
Aku tgh drive..so kat traffic light tu, lampu dah bertukar dari merah ke hijau.. Yang kete depan aku ni, bwak punya la slow.. padahal bukan ade kereta pon depan dia.. aku mau potong itu kete mmg konpem la x boleh..then bile dh nk kuning baru die pecut laju..so die dapat lepas lmpu hijau..and aku yg kat belakang die ni terpaksa tggu turn lampu merah lagi sekali..
ces... mmg ko sgt selfish... huhuhu...

Kisah 2
Kisah ni lak terjadi kat kawan aku... sian die...hahah..tp bukan aku yg megselfishkan diri aku kat die.. (boleh lak ayat cmni).. ade la sorg pmpuan ajak die pegi midvalley sbb nak suh teman die shopping.. so kawan aku yg laki pon pegi la join g midvalley smpai ke tengah malam.. bile tgh malam tu pulak, si pmpuan tu x jmpa cari kete die.. ye la, midvalley tu kan besar.. so si laki ni duk tlg sama2 dgn pmpuan tu usaha cari kete pmpuan tu..last2 sekali mnta tlg dgn pak guard dan jmpa la kete si pmpuan tu.. si laki naik la kete pmpuan tu, lastly pmpuan tu tinggal laki tu tepi jalan suh balik dgn teksi. jahat gile... si laki time tu lak tgh xde duit, cmne nk naik teksi, nk naik lrt lak time tu dh pkul 12 malam lebih.. last sekali aku xtau ape jadi... hhaha... sian kawan aku tu...

Kisah 3
Kisah 3 ni lak terjadi kat aku.. ade org janji dgn aku nk teman aku pegi cari kad kawen.. so aku excited la ade org nk temankan aku cari kad kawen.. ye la, ade la teman utk pilih2 kad... aku pon duk tngguhkan aktiviti nk cari kad kawen sbb dlm kepala aku, aku dh pkir "xpe..sempat lagi nak car, lagi pon ade org yg nak temankan utk pilih2 kad kawen' tapi bile tiba masa yg di janjikan, akibat terlalu letih round2 nak cari kedai kad kawen di musim bulan puasa ni, terus jek mood die berubah. Time tu jgk die sound aku " nape nk tggu sy cari kad kawen utk awk..ni kad kawen awk, so awk setel la sndri" demn.. sentap.. fine xpe..kalu aku ni selfish, aku pon leh wat cmtu.. dulu mase die suh aku teman die p jahit baju melayu die nk wat kawen, xde lak aku sound "eh tu kan baju awak nk kawen p la tempah sendri"..

Byk lagi kut sebenarnye kisah2 selfish yg kene kat aku.. kang x cukup page lak nk cite.. hahha..
xpe la.. and remember... wat u give, u get back.. mungkin bukan aku yg balas, tpi mungkin dari org lain.. hahha.. wat ever..

No comments:

Post a Comment