Thursday, December 29, 2011

Jom Kawen

KAWEN??? huhu.. takde sape pon yg ajak aku kawen sebenarnye.. tapi semua org bertanya kan aku bile aku nak kawen.. mula2 dulu aku jawab je la "kalu ade jodoh, maka kawen la aku" dan aku pon tak tau sape akan menjadi jodoh aku.. cuma aku berharap, berdoa moga jodoh aku dgn kekasih hati aku.. ceewahh.. hikhikhik..


sape la x mau kawen kan.. dah itu mmg fitrah dan naluri hidup manusia.. fitrah semulajadi manusia.. aku nye pemikiran dlm kepala paling lewat nak kawen adalah umo 26tahun..tapi nmpak gaye mcm bf aku mcm xmau kawen lagi.. sedih lak aku rase.. stress pon ade.. ye lah.. sebab semua dah duk tnya aku macam2.. mulut die jugak duk cakap "InsyaAllah akhir tahun ni kami" betul, manusia hnya merancang dan Tuhan yg menentukan.. tp skrang ni , lepas die ckap cmtu, die mcm tak mo try utk realisasikan kata2 die tu.. ape yg aku duk dengar dari die, duk plan ajak kawan2 die g melancong sana sini.. demn!! sgat la tak berperasaan..huhu..penah je die ckap dgn aku x elok lau nk ade anak if dh umo 28.. cam dah tua kan..huhu

Die mcm dah tak mau pkir nak kawen, leka dgn dunia die, nak shopping sana sini, duit elaun die abes dgn shopping.. (tapi aku ade gak dapat jam tangan rm400 lebey)..~fuhfuh.. kalu die tak bagi, aku xkan mintak pon.. sbb aku rase lebih baik simpan duit saving utk kawen ke.. kali ni die balik dri jepun aku x dapat ape pon mcm dulu.. ade gak die bgi aku poskad..(tu pon sbb aku request).. kali ni request pon x dapat..dulu die penah janji nak beli kan aku purse (beg duit) sbb die gelak tgk purse aku cap ayam..bukan ori..tpi takde pon.. xpe la.. aku x ungkit la bnde2 cmni..tapi teringat2 la sbb org duk janji.. hahah.. xpe la.. nnti aku beli sendiri..aku dah ade byk jam..tp xde jam mahal2.. suma cap ayam je pon.. tp xde la aku kisah sgt pakai jam cap ayam.. dan xde pon rase bangga if pakai jam cap brended..if lau aku kene pulangkan jam tu pon, aku bgi..sebab byk barang atau ape yg aku nak, aku lebih kpada usaha aku sendiri..ikat perut n rase susah nak dapt.. mcm laptop aku yg kene curi dulu tu la..

ni la jam yg die beli kat aku.. beli kat mesia..bukan japan.. cantik.. harga pon cantik


xpe la..tu maknenye takde jodoh aku lagi..tapi ape pon jodoh bukan datang tergolek tanpa usaha.. apepon, aku akan bgi peluang kat encik bf aku smpai bulan March 2012..if die still lgi xde tanda2 nak kawen...ala, bukan kawen la..if still lagi takde tanda2 die nak tunang dgn aku, still lagi mahu duk enjoy sana sini, aku rase aku better walk away.. sebab selama ni aku bnyak dgar cakap die, ikut kata die (kunun practice nk jd isteri solehah padahal bukan dapat pahala pon..) tpi ape guna if aku setia, menunggu tapi takde kesudahan.. umo bukan nye makin muda..huhu.. maybe jalan terakhir aku serahkan semua pada family aku..

Maybe die rase aku ni takguna..sbb aku bukan berduit mcm die..die kan hebat leh g melancong sana sini.. aku ni xde ape pon.. alamak..emo lak post aku.. huhu... xde la..aku cam sedih skit jek sbb die mcm takmo pikir utk ikat aku, utk tunang ke, utk kawen ke.. padahal kawan dah lame kut.. huhu


No comments:

Post a Comment