Wednesday, January 11, 2012

Aku Mau

Sape penah dengar or tau lagu tajuk "aku mau - once"..lagu ni sgt2 kenangan utk aku.. ntah, rase sayu jek dgr lagu ni, menusuk melekat kat dlm hati.. hehe..memori sgguh.. ape pon xpe, biar la aku jek tau kenangan tuh.. dulu mmg tiap2 ari aku akan dgar lagu tuh, smpai la aku dah rase down, aku pon start utk stop dgar lagu tuh.. ni xde kaitan dgn bf or ex bf.. hahah...hmm...
terasa sgt mengimbau balik memori.. ~eceh..mcm memori daun pisang lak..
hari ni aku dah start duk dengar berkali lagik lagu neh..hmmmm....

ni la lagu tuh.. cuba la dengar dan hayati lirik lagu tuh :)

ows saje aku nak selitkan..pagi tdi masa tgh drive, biase la kan aku duk dgar HOTFM tetiap pagi.. tajuk HOTCHAT ari ni ialah "Tanda2 Curang".. antara tanda2 yg di kongsi tadi ialah:

1) Tidak membalas sms (kalu balas pon lepas 2,3jam)
2) Sentiasa leka dengan facebook
3) Guna/Pakai henfon lebih dari 1
4) Tiba2 je tak bagi pegang henfon, pdahal selama ni bagi jek..
5) Selalu bgi alasan letih/byk keje
6) Call susah nak angkat
7) Leh kira dgn jari bape sms or call yg di buat dlm sebulan..

Tu antara yg aku ingat la..ape eh lagi..?? dah lupe lak aku. tapi bagi pendapat aku, as pmpuan, nape pmpuan curang ade lah sbb kurang perhatian dari partner die..sedangkan aku tau, pmpuan mmg nak dan sentiasa nk dapatkan perhatian dri partner die.. contoh la kan..si pmpuan ni duk sms partner die, tp partner die duk x balas sms..kalu balas pon lambat 2,3 jam.. then leka jek berfacebook online chat, ym suma dgn org lain..pastu akan bagi alasan x dapat or x reply sms sebab letih keje..
so bayangkan la..die ade partner, tp ibarat mcm takde.. so lebih baik takde dan cari lain yg boleh appreciate.. tu pendapat aku la nape pmpuan leh curang.. tp tu curang utk pmpuan yg baik, tp x dihargai..

Ade gak pmpuan curang sbb nak hidup senag, nak lelaki kaya.. tdi ade jugak aku dengar kat hotfm.. pmpuan ni ajak la bf die kuar, tpi bf die cakap xmau kuar sbb nak baca yassin..baca yassin ape nye, kantoi die kuar dgn pmpuan lain..huh...

come on la..belajar la hargai ape yg korang ade..if org tu curang, korang akan ngamuk duk marah2, tapi hakikatnye korang yg x tau nak jaga or appreciate.. and ade jugak korang yg sebalik nya...
hmm, ape pon belajar la hargai n appreciate org if ko sndri mau diri ko di hargai..
bak kata pepatah "The more u give, the more u get'



No comments:

Post a Comment